Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Enduro routes (zelf gevonden mag ook!) ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
Tuup J

BerichtGeplaatst: Di Aug 12, 2014 3:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

+1

er zijn genoeg bikers die zich ontzettend veel moeite doen om sjieke trails te zoeken en vinden. En je hebt bikers die totaal geen moeite doen maar wel de gps tracks willen of willen weten in welk gebied het ligt, die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Do you're own homework!
WitteReus

BerichtGeplaatst: Vr Sep 12, 2014 7:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vorige week zondag een paar uutjesrondom Aachen gereden met een paar locals en DP members Wink
Was echt een openbaring. Vette single tracks met geweldige afdalingen Arms wide open

Rondom Düsseldorf is de volgende die ik wil gaan rijden.
Lopen schijnbaar ok meerdere vette paden daar Wink

P.S.: het is daar illegaal om te fietsen buiten de grotere wandelpaden. Argue

http://wittereus.pinkbike.com/

Laatst aangepast door WitteReus op Do Sep 18, 2014 7:29 am, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tuup J

BerichtGeplaatst: Ma Sep 15, 2014 11:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En het is zo illegaal als het maar kan zijn daar. Daarom is het ook heel slim van je om het adres hier neer te zetten zodat iedereen weet waar die moet zijn, zodat er nog meer volk komt en er nog strenger gecontroleerd gaat worden.

Ik kan best begrijpen dat je je plekjes wilt delen met mede bikers, maar houdt dat dan in je groep en ga dat niet online verspreiden, keep it low profile.

Up en Down magazine heeft een tijdje terug een trail bekend gemaakt in Duitsland, resultaat: Veel bikers daar, strengere controle en als je gepakt wordt een boete van €180,-

En jij wilt hier dan even alles online gooien, je verpest er meer mee voor bikers dan dat je er goed aan doet.
GW

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2014 8:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

+111111111111111111111111111111

Haal dat adres er maar weer snel af! Anders kan het zomaar zijn dat het je laatste keer daar geweest is. Het is daar al zo'n probleem gebied. Mensen zoals jij die dit aan de grote klok hangen hebben het daar voor iedereen verneukt. Er zijn daar al tracks afgebroken en het bikepark is er gekomen met de bedoeling de rest van het bos verboden terrein te houden voor bikers.

Dus als je slim bent verwijderd je die post zo snel mogelijk Mad

https://www.facebook.com/pages/Rough-Riderz/232029816985716
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Sep 16, 2014 4:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aangepast. Zo beter? Wink

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tuup J

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 11:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Net zo stupid!
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 7:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Prima en bedankt voor de positieve bijdrage aan deze topic Arms wide open

Naar boven
GW

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 8:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

deze topic zou gewoon verwijderd moeten worden met jouw dwaze posts. Doe maar verder zo maar niet beginnen janken als je er binnenkort helemaal niet meer kan komen. Er worden nu al bikers weggejaagd door duitse boswachters. Als ze je zien rijden heb je het zitten met een boete van 150 euro tot gevolg.

Hopelijk zijn de rest van de dp leden nu zo slim om jou geen tracks te bezorgen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
baron062

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toch apart dat er blijkbaar DPers zijn die vinden dat ze recht hebben op het overtreden van de wet, en anderen dat niet gunnen. Dubbel lullig eigenlijk......
Naar boven
GW

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ter informatie ik kom er al meerdere jaren 1 keer per jaar en zou dit graag nog enkele jaren willen doen. Wat nog altijd niet wil zeggen waarom je dit aan de grote klok moeten hangen hou het voor jezelf en je vrienden,en ga niet zomaar het adres verspreiden op het internet anders verneuk je het voor iedereen Cool

Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

baron062 schreef:
Toch apart dat er blijkbaar DPers zijn die vinden dat ze recht hebben op het overtreden van de wet, en anderen dat niet gunnen. Dubbel lullig eigenlijk......

Dat is dus het moeilijke aan het verhaal, individueel gezien is het allemaal hetzelfde (lol maken in het bos) en heeft iedereen die zich weet te gedragen evenveel recht op het bos. Probleem is dat al die individuele bosfietserij bij elkaar een probleem is voor andere bosgebruikers met als gevolg die (absurde) boetes.

De grote vraag is hoe het aantal fietsers te verminderen op een eerlijke en niet arbitraire manier. Denk wat dat betreft dat mensen zelf hun huiswerk laten doen een redelijke optie is, op die manier komen degenen die het echt willen er uiteindelijk toch wel en die verdienen het naar mijn idee het meest.

Beetje off topic maar ik kan inmiddels een dun boek schrijven over trails in de omgeving van Luik/Maastricht die toffer zijn dan het 3LP en waar ik nog nooit een mtb'er gezien heb laat staan verhalen over boetes van 180eu..

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tuup J

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 10:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

baron062 schreef:
Denk wat dat betreft dat mensen zelf hun huiswerk laten doen een redelijke optie is, op die manier komen degenen die het echt willen er uiteindelijk toch wel en die verdienen het naar mijn idee het meest.

Dat bedoel ik.

Laatst aangepast door Tuup J op Do Sep 18, 2014 9:14 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
lepluskoen

BerichtGeplaatst: Wo Sep 17, 2014 11:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de locals het ook wel waarderen dat je er geen boek over schrijft.....

Hou die trails lekker voor jezelf het zal hier niet zo spannend worden, maar genoeg van die spandex boys die het in hun hoofd halen met de hele wielerclub jou route te gaan biken...
=Pashley=

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2014 7:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

lepluskoen schreef:
Ik denk dat de locals het ook wel waarderen dat je er geen boek over schrijft.....

Hou die trails lekker voor jezelf het zal hier niet zo spannend worden, maar genoeg van die spandex boys die het in hun hoofd halen met de hele wielerclub jou route te gaan biken...

Die hebben even veel recht om te mtb'en, niet? Verhaaltje van alles voor ik en niets voor een ander jou commentaar...
GW

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2014 8:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

=Pashley= schreef:
Die hebben even veel recht om te mtb'en, niet? Verhaaltje van alles voor ik en niets voor een ander jou commentaar...

Zucht...nogmaals... Rolling smile Dat is nog altijd geen reden om het adres via het net te gaan verspreiden,zo kan er niemand meer komen in de nabije toekomst.

Stel je voor dat je in je buurt een trail hebt die jij ooit helpen maken hebt en onderhoudt en iemand die er eens 1 keer komt gaat deze verspreiden op het net zodat de trail overspoeld wordt met bikers met onvermijdelijke ontmoetingen met wandelaars en andere bos gebruikers tot gevolg,die trouwens evenveel recht hebben op het gebruik van het bos.

Niet elke biker is ook even vriendelijk en zegt een goedendag tegen de mensen en het zal zeker wel eens voorvallen dat de wandelaar erg hard schrikt als de biker op volle snelheid uit een singeltrack de pad oversteekt. Of erger nog een aanrijding met 1 of andere bosgebruiker.

En het is niet dat andere mensen geen recht hebben om er te rijden maar het zal snel gedaan zijn met die trail hoor,geloof mij. En dat is dan heel jammer voor de personen die al hun tijd in die trails gestoken hebben.

Als het je eigen trail niet is moet je die niet verspreiden op het net.

Naar boven
de lachende derde

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2014 9:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

lepluskoen schreef:

Lees de andere 2/3 van mijn post en zie dat dat precies is wat ik zei, alleen zonder mensen zo in hokjes te duwen. Het bos is van iedereen, spandex of losse kleding, het wordt alleen een beetje druk.

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
=Pashley=

BerichtGeplaatst: Do Sep 18, 2014 9:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

de lachende derde schreef:
lepluskoen schreef:

Lees de andere 2/3 van mijn post en zie dat dat precies is wat ik zelf ook zei alleen zonder mensen zo in hokjes te duwen. Het bos is van iedereen, spandex of losse kleding, het wordt alleen een beetje druk.

That's my point, maar blijkbaar willen sommigen dit niet zo lezen...
nonsens

BerichtGeplaatst: Za Sep 20, 2014 9:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kom op jongens....ik kom uit het vlakke Noorden en kom 2a3 keer per jaar in het zuiden om gave trails te rijden.
jullie kunnen hier wel heel moeilijk doen over één adres maar als ik b.v. gps vaals/aken/nideggen of iets anders intik bij google heb ik zo 10 tallen (illegale) lussen die ik kan rijden.
Of ga eens op strava kijken Wink
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Sep 24, 2014 6:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Filmpjes van tracks rondom Aachen:
http://www.pinkbike.com/video/380383/
http://www.pinkbike.com/video/380382/

Ik ben bezig met een compilatie van de hele dag Cool

Naar boven
epic-marco

BerichtGeplaatst: Do Sep 25, 2014 2:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, ik vermoed dat ze het expres geheim houden zodat het een verassing blijft. Ik sta trouwens ook ingeschreven, ben wel benieuwd waar ze mee aankomen. Kleine bolle op een witte Honzo.

On topic, wat het beste werkt is zelf je huiswerk doen: bos met veel reliëf uitzoeken (bij voorkeur rond waterloopjes), googlen en kijken hoe het eruit ziet. Dan het bos inrijden en maar zien wat je tegenkomt. De mooiste paden die ik ooit gereden heb heb ik allemaal op die manier gevonden.

Verder is het denk ik een beetje hetzelfde verhaal als met bmx trails: op een forum vragen levert weinig op omdat die paden anders overbelast worden en de locals er uiteindelijk niks meer aan hebben.

Er komt geen gps track beschikbaar van de trail.
Ook de gewone toertocht wordt niet beschikbaar gesteld.
Ook svp de opgenomen track naderhand niet overal verspreiden over het www.
Natuurlijk wel voor eigen gebruik.
Het is , net als rond het Aachener wald en op meerdere plaatsen nagenoeg altijd verboden om zelf wat te bouwen en buiten de normale paden te rijden.
Zolang je er een beetje met beleid mee omgaat is het een beetje een "grijs" gebied.
Zelf klakkeloos trails en jumps bouwen is natuurlijk vragen om gezeik.
@ witte reus; als local moet je de tankwal ed in de buurt van Swalmen als voorbeeld hebben.
Een hoop ongecontroleerde bouwsels en trails met als resultaat beschadigde natuur, en een totaal (niet geheel onlogisch ) verbod voor fietsen.
En ook nog een slechte naam voor alle bikers.
De trail toer is ook een compromis tussen echte paden en het 'grijze" circuit.
Dus denk na en behandel de mooie trails met respect en probeer onder het maaiveld te blijven.
Elkaar afzeiken is niet nodig.
Ik probeer ook vaak via locals de mooie trails te ontdekken en behandel ze met respect.
Gewoon iedereen netjes groeten en af en toe de rem inknijpen ondanks dat je net lekker een mooie trail rijdt hoort daar ook bij.
Wederzijds respect kan ons meer helpen dan zonder nadenken de enduro-held uit te hangen.
Naar boven
GW

BerichtGeplaatst: Do Sep 25, 2014 4:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

epic-marco schreef:
Nee, ik vermoed dat ze het expres geheim houden zodat het een verassing blijft. Ik sta trouwens ook ingeschreven, ben wel benieuwd waar ze mee aankomen. Kleine bolle op een witte Honzo.

On topic, wat het beste werkt is zelf je huiswerk doen: bos met veel reliëf uitzoeken (bij voorkeur rond waterloopjes), googlen en kijken hoe het eruit ziet. Dan het bos inrijden en maar zien wat je tegenkomt. De mooiste paden die ik ooit gereden heb heb ik allemaal op die manier gevonden.

Verder is het denk ik een beetje hetzelfde verhaal als met bmx trails: op een forum vragen levert weinig op omdat die paden anders overbelast worden en de locals er uiteindelijk niks meer aan hebben.

Er komt geen gps track beschikbaar van de trail.
Ook de gewone toertocht wordt niet beschikbaar gesteld.
Ook svp de opgenomen track naderhand niet overal verspreiden over het www.
Natuurlijk wel voor eigen gebruik.
Het is , net als rond het Aachener wald en op meerdere plaatsen nagenoeg altijd verboden om zelf wat te bouwen en buiten de normale paden te rijden.
Zolang je er een beetje met beleid mee omgaat is het een beetje een "grijs" gebied.
Zelf klakkeloos trails en jumps bouwen is natuurlijk vragen om gezeik.
@ witte reus; als local moet je de tankwal ed in de buurt van Swalmen als voorbeeld hebben.
Een hoop ongecontroleerde bouwsels en trails met als resultaat beschadigde natuur, en een totaal (niet geheel onlogisch ) verbod voor fietsen.
En ook nog een slechte naam voor alle bikers.
De trail toer is ook een compromis tussen echte paden en het 'grijze" circuit.
Dus denk na en behandel de mooie trails met respect en probeer onder het maaiveld te blijven.
Elkaar afzeiken is niet nodig.
Ik probeer ook vaak via locals de mooie trails te ontdekken en behandel ze met respect.
Gewoon iedereen netjes groeten en af en toe de rem inknijpen ondanks dat je net lekker een mooie trail rijdt hoort daar ook bij.
Wederzijds respect kan ons meer helpen dan zonder nadenken de enduro-held uit te hangen.

Clapping

Heel goed verwoord. Zo hoort het

Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Vr Sep 26, 2014 7:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Samengesteld filmpje van een morgen biken rondom Aachen:
https://www.youtube.com/watch?v=Hz8QjqyIbr8&feature=youtu.be

En eentje van wat tracks in de buurt:
)https://www.youtube.com/watch?v=_e838_LNx0I&feature=youtu.be

Helaas slechte kwaliteit door het omzetten naar Youtube (moet ik nog aan werken Wink

Naar boven
Botje

BerichtGeplaatst: Vr Okt 03, 2014 8:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

die vanaf 1:21 herken ik! deze zomer een aantal keer geweest. Erg mooie afdaling. Als je daarna richting spoor gaat (is een bruggetje over spoor) heb je nog een erg mooie afdaling als je na die brug meteen rechts (en dan nog wat verder zoeken)

ik kom af en toe in het Aachener wald, prachtig daar, zelfs de gewone brede wandelpaden.
WitteReus

BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2016 7:42 am    Onderwerp: lig niet te huilen! Reageer met quote

ff update hier;
Komende zondag ben ik met nog 3 anderen te vinden in Aachen en het drielandenpunt.
Ik heb ondertussen een aantal GPX routes zelf gemaakt/gevonden met de vetste trails rondom dit gebied.
Als je zin hebt om eens mee te gaan kun je me een PB sturen en dan voeg ik je toe aan de groeps-app Cool

Groeten van de de witte!

Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Do Aug 24, 2017 2:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iedereen die interesse heeft om mee te rijden hier svp reageren of een PBtje sturen!

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Enduro / All-mountain Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: