Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

TNNZ 2017 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Auteur Bericht
JurgenO

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 08, 2017 5:54 pm    Onderwerp: TNNZ 2017 Reageer met quote

Omdat 2016 al weer een paar maanden achter ons ligt heb ik maar een nieuw Topic aangemaakt. Ik hoop niet dat ik iemand tegen het hoofd stoot hiermee. Ik ben nog niet helemaal bekend met de nettiquette op dit forum.

Eerst maar even heel kort voorstellen:
Mijn naam is Jurgen en ik ben achter in de 30. Ik heb ruime ervaring met vakantiefietsen, en sinds een paar jaar ben ik wat vaker op de MTB te vinden. Mijn bikepack ervaring is beperkt tot een paar tochtjes. En als je ervaring op wilt doen dan moet je kilometers maken. Dus dan klinkt een TNNZ als een ideale tocht. Ik heb een ex-collega zo gek gevonden om mee te doen. Mooi dat ik iemand ken die altijd in is voor iets geks. Very happy

Ik ga maar eens beginnen met een PB sturen aan de maker van de tocht voor een GPS track. Dan hebben we een beetje beter idee wat ons te wachten staat. Verder hier en daar maar eens kilometers in de benen krijgen en wat weekendjes plannen voor wat bikepack tochtjes. En dan de laatste week van juli los. Een mooie target is om de TNNZ in 4 dagen te rijden, maar als het 6 dagen wordt dan kunnen we er vast ook van genieten. (En nog langer ook)

Tips zijn welkom. En als we aan het rijden zijn wat aanmoediging vast ook. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
tiewrap

BerichtGeplaatst: Do Mrt 09, 2017 10:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop m zelf dit jaar ook nog te rijden.
Lees aandachtig mee voor tips.
Eerst in juni de makkelijke versie maar eens.
suravida

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 15, 2017 11:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb stiekem toch ook wel in mijn hoofd zitten om hem dit jaar wederom te gaan rijden. Vorig jaar ondanks de hittegolf enorm genoten en doe hem nu graag op een wat snellere fiets. Is dus ook meteen mijn eerste tip: aangezien er zeker in de eerste helft toch nog best wat asfalt zit win je meer tijd met wat sneller lopende banden dan hele dikke of grove. Vorig jaar op de Krampus gedaan met 3.0 Knards en dat was op het asfalt aardig afzien.
Voor dit jaar heb ik een frame gebouwd met carbon vork waar ik WTB Nanoraptors in wil zetten. Die hebben een mooi randje in het midden voor weinig rolweerstand maar genoeg grip daarnaast. Zou in het noordelijk deel het gemiddelde aardig moeten kunnen opschroeven.
Daarnaast zou ik dit jaar minder zooi willen meenemen, vorig jaar met een 2 persoons tent gereden en dat was toch echt teveel. Hierdoor kon ik ook niet meer achter het zadel hangen, wat op best wel wat passages nogal spannend kan worden.
5 dagen moet zeker te doen zijn, mits je een beetje ervaring hebt met lang op je fiets zitten, 4 dagen zou mijn ambitie zijn. Dan hou je genoeg tijd over om te genieten, want het is namelijk echt een gruwelijk mooie tocht.

Verder is het belangrijk om te onthouden dat het een eind fietsen is, dus begin niet te snel. Het venijn zit zowel qua hoogtemeters als qua technische paden zeker in de 2e helft, dus het is fijn als je dan nog wat over hebt. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
knerbert

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2017 10:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

suravida schreef:
...WTB Nanoraptors in wil zetten. Die hebben een mooi randje in het midden voor weinig rolweerstand maar genoeg grip daarnaast. Zou in het noordelijk deel het gemiddelde aardig moeten kunnen opschroeven...
Juiste keus! Ik heb er tijdens TNWO veel aangehad, ook hier is het eerste deel veel verhard en dat schiet goed op met deze band. Offroad grip genoeg, op TNWO hè... TNNZ is andere koek in vooral het Zuiden lijkt me.
Naar boven
Fred

BerichtGeplaatst: Vr Mei 26, 2017 12:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zaterdag ben ik om 10:00 uur gestart vanaf de Noordkaap.
Veel wind tegen maar na Zuidlaren hier niet veel last meer van gehad. Onderweg een paar regenbuien maar het grootste deel van de dag was het droog. Het ongemaaide pad langs de Jongbloedvaart was wel een bijzondere belevenis om doorheen te komen. Rond 19:00 uur gestopt in Holsloot bij een prima camping die helaas wat dicht bij de autoweg lag.
Dag 1 130 km gefietst.

Dag 2 Holsloot Doetinchem 163km
Na een nacht met weinig slaap om 6 uur vertrokken en via een uitgestorven Coevorden richting Hellendoorn gereden, de plaatselijke mountainbike routes worden voor een groot deel meegenomen het was dan ook genieten.

Dag 3 Doetinchem Arcen 126km
De 2e helft van de route blijkt al snel zwaarder te worden, de mtb route van Zeddam hakte er behoorlijk in met alle bepakking.
Het Duitse deel was een leuk stuk om te rijden met o.a. het oversteken van de Rijn en Kleve. Hierna kwam een minstens zo mooi deel door noord Limburg, het navigeren werd in de bossen wel wat lastiger en alle klimmetjes waren voor mij niet meer fietsend te doen. In Lottum op een camping overnacht.
.

Dag 4 Arcen Vaals 161km
Weer een mooie dag met vooral in het begin veel singletrack door het bos.
De bedoeling was om te overnachten op een camping in Simpelveld. Helaas was deze nog dicht dus maar en stuk doorgefietst met in het achterhoofd de mogelijkheid om de route in 4 dagen te rijden ipv 5. M'n vrouw was gelukkig bereid om me om 22:00 uur op te halen vanaf een verlaten en donker 3 landen punt. Vooral de laatste kilometers waren wel bijzonder om in het donker door de bossen te rijden.

Samengevat een erg mooie route. Het is een eind maar de uren vlogen voorbij tijdens het fietsen. Willem en overige mensen die meegewerkt hebben aan de route bedankt, ik heb me 4 dagen prima vermaakt.
Naar boven
suravida

BerichtGeplaatst: Vr Mei 26, 2017 9:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi! Gefeliciteerd, volgens mij de eerste finisher dit jaar. Bekende plaatjes ook en netjes dat je het in 4 dagen hebt gereden. Ik krijg spontaan weer zin om hem te gaan rijden, maar even kijken of daar dit jaar tijd en ruimte voor is...
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Mei 26, 2017 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt. Mooie verslag. Je hebt een goede tijd gehad zo te zien !!

Record tijden zijn niet te verwachten met al die begroeing Wink
knerbert

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2017 8:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Bedankt. Mooie verslag. Je hebt een goede tijd gehad zo te zien !!

Record tijden zijn niet te verwachten met al die begroeing Wink
Jij hebt toch van die idioot snel en dat vele uren achtereen fietsend Belgische vrienden? Als een van die gasten er nou eens op deze John Deere overheen gaan ...
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Mei 29, 2017 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Smile Smile
tiewrap

BerichtGeplaatst: Wo Jun 21, 2017 5:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, de makkelijke versie gehad, nu de pijlen op deze richten.
Lijkt me hele andere koek.
JurgenO

BerichtGeplaatst: Za Jul 22, 2017 8:32 pm    Onderwerp: Wij zijn er zo goed als klaar voor... Reageer met quote

Nou avond begint het avontuur. We hebben een uitstekende voorbereiding gehad...
- Veel te druk natuurlijk om echt te trainen.
- Fietsmaat heeft zijn frame gesloopt dus moet op de alternatieve fiets, met eigenlijk te dunne bandjes.
- Afgelopen week te veel moeten werken om alles af te krijgen voor de vakantie.
- Pas van de week de zadeltas binnen gekregen, dus die gaat ongetest mee.
- Salsa Anything cradle voor aan het stuur komt pas over twee weken dus weer klooien met Bar-Ends en ligstuurtje om de bagage er op te krijgen.
MAAR WE HEBBEN ER ZIN IN! Surprised

Ik zag zojuist pas dat er al iemand een tijd neergezet heeft voor dit jaar. Dus we hebben een richttijd... Die richttijd stond al tijd al op 4 dagen, maar we gaan ons niet schamen als het 5 of 6 dagen wordt. Het wordt lekker wisselvallig dus we hebben een excuus als we het niet in 4 dagen halen. Lag gewoon aan het weer. Wink

Ben nu al aan het genieten van de mooie plaatjes hierboven. Ik heb de GoPro van broertje geleend, dus wellicht een filmpje met wat impressies van de route als ik weer tot leven ben gekomen na die tijd en daarnaast tijd heb gevonden om er wat moois van te maken. Nu al bedankt voor het initiatief, de voorpret was al helemaal top! Het fietsen wordt vast ook mooi.
Naar boven
Fred

BerichtGeplaatst: Wo Jul 26, 2017 8:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Veel succes, ik ben benieuwd hoe het gegaan is.
Naar boven
JurgenO

BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 1:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met dit weer bleek de TNNZ toch een maatje te groot voor ons.
Op zondagavond namen we de trein naar Uithuizermeeden. Zijn we daar ook eens geweest. Smile
Tegen zonsondergang waren we bij de Noordkaap waar we van het uitzicht konden genieten terwijl we ons onderkomen voor de nacht op bouwden. Die nacht hadden we forse buien en flink wind, waardoor ik niet de beste nacht had. Net te fris...
Toch konden we maandagochtend op tijd op pad. Net voor 7 uur zaten we op de fiets. af en toe een flink windje tegen, en af en toe een spetter, maar niet voldoende voor een regenjas. Door de vele regen van de afgelopen nacht en voorgaande dagen was de ondergrond zacht en modderig. Behalve daar waar we over grasdijken reden, daar was het alleen maar zacht en NAT! Dus na ongeveer 25 km natte voeten, waar we vervolgens nog 130 km van konden genieten...
Voor de lunch hadden we de eerste 80 km er op zitten. Ondanks de zware ondergrond liep het dus nog redelijk soepel. Alhoewel 80 km in 5,5 uur is een gemiddelde onder de 15 km per uur...

In de middag zakte het tempo nog verder. Over zuigende wegen flink je best doen met doorfietsen om 14 km per uur te halen kostte wat meer energie dan verwacht. vandaar dat de eet stops steeds frequenter werden, zodat de gemiddelde snelheid nog verder zakte. Op een gegeven moment een uur gedaan over 8 km...

Maar gelukkig kwamen we aan een stukje bushwacking. We hadden al een beetje waarschuwing. "Wordt niet gemaaid" stond er op het scherm van de GPS. Niet gemaaid. Nooit aangelegd leek het meer op. Maar dit was wel lachen, al stonden alle benen onder de schrammen en striemen. Hierop konden we nog even teren tot we in Coevorden kwamen waar we boodschappen deden. Daar kregen we het bericht dat het thuis met de nieuwe pup helaas niet goed gaat. Parvo...
Toch maar op weg naar camping De Vechtkamp op de grens met Duitsland. Daarvoor moesten we nog ff wat kilometers over graspaden afleggen, over een brug en een spoor en dan nog wat asfalt. Eindelijk de camping op 155 km over de route vanaf de Noordkaap en nog wat kilometers asfalt.

Snel kamp opzetten en eten koken. Vervolgens nog even douchen. en dan de luiken toe. Helemaal op.

Op dinsdag wilden we weer om 7 uur op de fiets zitten. Er was echter 1 probleem. We werden pas om 8:00 uur wakker, en de route van gisteren had zijn tol ge-eist. Er zat geen snelheid meer in. Er moest ook nog aan de fietsen gepoetst worden om de boel wat te smeren. Gisteren zat de olie te ver weggestopt... Tegen 10 uur op de fiets om maar te kijken hoever we nog zouden komen vandaag.

Vandaag was de ondergrond nog steeds nat, zoniet nog natter dan gisteren. Misschien was er vannacht nog veel regen gevallen, maar wij hadden in coma gelegen, dus daar niets van meegekregen. De tarp was in ieder geval nat, dus een beetje was er in ieder geval gevallen.

We worstelden ons door de modder tot het na een uurtje begon te regenen. Dat zou niet meer ophouden vandaag. Met iedere trap werkten we ons dieper in de modder. Alles werd te vies om aan te pakken. We zaten van onder tot boven onder de prut. Lunch was patat met een kroket bij de nieuwe brug. Tijdens de lunch was het zelfs nog even droog. Zeker een minuut of 5! Na de lunch moest er nog een versnellingskabel worden vervangen zodat alles weer soepel schakelde.

Nu mochten we de Lemelerberg over. Een schitterende tocht! Daarna richting de Nijverdalse berg en de Holterberg. Het tempo zakte nog verder. Tegen 17:30 hadden we 65 km gehad. Nog een km of tien naar Holten. Omdat het niet de verwachting was dat we de komende dagen sneller zouden kunnen rijden met deze prut was het bij Holten rechtsaf. Nog een km of 15 over het asfalt naar huis... Eindelijk weer doorrijden! Dat stuk kon gelukkig nog met 25+ km/uur, zodat we nog een beetje vertrouwen in de benen houden. Misschien lag het toch aan de ondergrond.
Confused

Al met al was het een mooi avontuur dat we graag nog een keer afmaken. We hebben al een weekend in september gepland, met een tweede weekend voor als het eerste weekend slecht weer mocht hebben....

Als het filmpje af is dan zal ik hier ook een link posten.

Willem bedankt voor dit moddergevecht!

Laatst aangepast door JurgenO op Di Aug 01, 2017 8:24 pm, in totaal 5 keer bewerkt
Naar boven
JurgenO

BerichtGeplaatst: Za Jul 29, 2017 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ho, om een of andere reden dubbel gepost. Nu istie weg.
Naar boven
knerbert

BerichtGeplaatst: Di Aug 01, 2017 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk verslag, ik kan me er zo een voorstelling bij maken!
Naar boven
Fred

BerichtGeplaatst: Vr Aug 04, 2017 10:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk om het verslag te lezen. Klinkt als de verstandige keuze om de route in september nog een keer te rijden. De 2e helft is een stuk zwaarder, helemaal met de regen die gevallen was.
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Aug 08, 2017 12:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verhaal. Je mag me danken voor de route, niet voor het moddergevecht, daar heeft het Nederlandse weer voor gezorgd. Ik houd er zelf ook niet van maar het is blijkbaar zo'n zomer.
willem12

BerichtGeplaatst: Do Aug 17, 2017 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Augustus Update:

De route moet nodig onderhouden worden, projectje voor deze winter. Lijst van bekende hindernissen n.a.v. feedback van recente rijders:

Brunssum:
- Check op site van http://mtbclub-discovery.nl/jaaroverzicht-mtb-routes-parkstad-limburg-2016-en-vooruitblik-2017/ Voor de laatste wijzigingen rondom Brusummerheide. Daar wordt een rondweg aangelegd en de route wordt daar telkens aangepast. TNNZ maakt gebruik van deze tracks.

Zomer 2017:
- Het pad langs het water vlak voor Holsloot dat niet gemaaid wordt. Voor mij was het een worsteling om door de struiken heen te komen, kan me voorstellen dat dit later in het jaar helemaal een probleem is.
- Hellendoorn Elerberg, de beheerder doet hier erg z'n best om een deel van de route weer bos te laten worden, paden kapot gereden met grote voertuigen en veel gekapte bomen en struiken op de route, zou hier een ander stuk voor pakken, in het zelfde bos liggen genoeg paden.
- Op Wilhelminaberg is de mtb route verlegd.
- Nog steeds niet gemaaid op het stuk voor Holsloot;
- Paden rondom Gieten veelal kapot gereden, soms lastig doorheen te komen;
- Camping Pieterom in Sleen is een aanrader!

570+km is een eind fietsen dus houdt het praktisch, is een pad onbegaanbaar, neem dan een alternatief, geef feedback en samen houden we de track up-to-date.

Wordt vervolgd.
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Za Aug 19, 2017 8:44 am    Onderwerp: tnnz Reageer met quote

Komend weekend, gaan we een nieuwe poging doen om hem te rijden, vorig jaar kwamen we bij gennep todat mijn vrouwtje een spierblessure opliep.
De batterij is weer volop opgeladen, en gaan er met vol tegen aan.
Willem bedankt voor de update, zal het in ons achterhoofd houden.

Je hoort nog van ons
Naar boven
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Do Aug 31, 2017 9:36 pm    Onderwerp: Tnnz weekend Reageer met quote

Afgelopen wederom een poging TNNZ gedaan en wat een weertje hadden we, beter konden we niet krijgen 3 dagen volop zon met ideale fiets tempraturen.
vrijdagmorgen het wekkertje om 2:00 gezet en 3:00 in de auto naar de Noordkaap, mooi voor het hek afgezet lampen op de fiets en even over de dijk naar het kunstwerk van Rene de Boer waar we om half vijf zijn gestart.
het ging voortvarend wegen mooi droog en gras mooi gemaaid of ze wisten dat we kwamen Smile
tegen 10 een eerste stop voor een broodje en een reepje en half 1 mooi op het plein in Coevorden voor een uitsmijter en cola op naar Gramsbergen waar ze dus geen rekening hielden met ons net voor spoor langs kanaal gras mooi hoog, na Hardenberg de hoogtemeters van Lemelerberg en Hellendoorn en Holten waar de beentjes wel wat tegenspartelden, maar na Markelo was het mooi geweest voor vandaag, overnachten in Diepenheim 250 km op de teller.
Volgende dag om 6:30 weer op de fiets over mooi paden naar Ruurlo en Doetinchem en Zeddam mooi pittig na de lange dag van gisteren maar super mooi.
over de brug naar Kleve wat verrassend mooi was, ff lunchen bij de Old Inn was het plan , maar de bediening was niet geheel scherp anderhalf uur voor een broodje en een soep.
op Naar de Maasduinen waar het gemiddelde aardig onderuit ging door op en af en mul zand waar we ook twee maal de boswachter tegen kwamen maar geen stop teken, waarschijnlijk de lach van de vrouw, deed goed.
wel hadden we een stop van de boerin de koeien moesten een weiland in alleen waren ze in geen velden of wegen te bekennen, na beetje praten mochten we onze weg vervolgen onder het lint door. Na de Maasduinen te verlaten te hebben. hebben we overnacht bij De grens in Reuver, een aanrader.
Dag 3 half acht vertrokken waar we binnen een paar minuten al lijn recht tegenover de BOSWACHTER stonden hij keek ons aan, maar bedacht zich toch, waarschijnlijk druk aan dieren spotten.
Mooi de 7 heuvelen bedwongen, Wat hebben jullie er een super mooie route van gemaakt, echt TOP. we hadden besloten om samen niet gebruik te maken van de Horeca in de middag, na gisteren om op tijd ons doel te halen.
en dat ging ons lukken, alhoewel bij Brunssum toch ff zoeken was naar de juiste weg, kregen we op de Nieuwe weg bijna hagel op de kont waar ze aan het schieten waren, ook snow-world deed nog een proef op onze relatie, de zwarte route was verlegd volgens het bordje en gps sprong van ene naar andere weg bij stil stand.
er kwam gelukkig een eind aan en naar een stevige knuffel onze weg vervolgd.
3km voor de eindstreep brak de ketting nog in tweeen, maar een quick linkje erin onze eindstreep behaald wat een dag, wat een weekend, wat een ervaring.

Allen bedankt voor dit hele mooie avontuur

Laatst aangepast door Ramon Spaansen op Vr Sep 01, 2017 8:36 pm, in totaal 5 keer bewerkt
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2017 7:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verhaal.

Jammer van de boswachters. Daar bij Snowworld liggen de paden i.d.d. zo dicht bij elkaar dat de gps het niet meer bij kan houden. Pijlen volgen dus.

Foto's gemaakt?
Ramon Spaansen

BerichtGeplaatst: Vr Sep 01, 2017 9:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

https://www.facebook.com/teamdevoart/

Dt is onze facebook pagina waar de foto,s van de tnnz opstaan
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2017 5:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Te lang dit topic niet bijhouden dus een hoop achterstallig leeswerk weggewerkt vandaag
deadlikeme

BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2017 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand interesse om dit weekend (23/24 sept() vanuit arnhem naar maastricht te rijden wellicht met een overnachting(tent)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Commuter / Light camping
Pagina 1 van 1

Ga naar: